پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119439
نماينده ارشد کنگره: برنامه هسته‌اي ايران بايد تعطيل شود
تاریخ انتشار : 1393/08/15 12:15:26
نمایش : 1742
رئيس کميته فرعي امور خاورميانه و شمال آفريقا در مجلس نمايندگان امريکا در بيانيه‌‌اي اعلام کرد تنها راه تأييد اينکه اينکه ايران در حال انجام فعاليت‌هاي هسته‌اي غيرقانوني نيست اين است که اين برنامه به طور کامل تعطيل شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از باشگاه خبرنگاران، "ايلنا روز ـ لتينن"، رئيس کميته فرعي امور خاورميانه و شمال آفريقا در مجلس نمايندگان آمريکا در واکنش به اظهارات روز چهارشنبه باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا درباره مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه 1+5 بيانيه‌اي صادر کرد که روي وب‌سايت رسمي مجلس نمايندگان آمريکا قرار گرفته است.
 
 اين بيانيه ضمن اشاره به بخشي از اظهارات روز چهارشنبه اوباما که گفته بود وي عدم توافق هسته اي با ايران را به توافق بد ترجيح مي‌دهد گفت که رئيس جمهور آمريکا لازم است مستلزمات يک توافق هسته‌اي خوب را تعريف کند.
 
 لتينن  در ادامه مدعي شد در بيانات رسمي مقامات کاخ سفيد تا کنون نشانه‌اي از جلوگيري از دست‌يابي ايران به سلاح‌هاي اتمي ديده نمي‌شود و  آنها تنها به دنبال به عقب انداختن زمان دست‌يابي ايران به توانايي گريز هسته‌اي کامل هستند.
 
وي همچنين نوشت: "رئيس جمهور از سازو کارهاي نظارتي قابل راستي‌آزمايي سخن مي‌گويد اما واقعيت اين است که ما راهي براي نظارت کامل بر فعاليت‌هاي هسته‌اي آن يا راستي‌آزمايي دقيق آن نداريم. 
 
 رئيس کميته فرعي امور خاورميانه و شمال آفريقا  اضافه کرد: "تنها راه براي تأييد اينکه ايران در حال انجام فعاليت‌هاي هسته‌اي غيرقانوني نيست اين است که اين برنامه به طور کامل تعطيل شود. بسياري از ما در کنگره بر اين باوريم که تنها توافق هسته‌اي قابل قبول با ايران توافقي است که به موجب آن ايران تمامي فعاليت‌هاي غني‌سازي خود را متوقف کند و  با اين روش ما مي‌توانيم امنيت ملي خود و متحدانمان را حفظ کنيم."
 
انتهاي پيام/ن
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html